Логика открытых инноваций: создание стоимости путем объединения сетей и знаний
PDF

Ключевые слова

стоимость
инновации
обмен знаниями

Как цитировать

ГросфелдТ., & РоландтТ. (2008). Логика открытых инноваций: создание стоимости путем объединения сетей и знаний. Форсайт, 2(1), 24-29. https://doi.org/10.17323/1995-459X.2008.1.24.29

Аннотация

Открытые инновации — процесс совместного вывода на рынок новых продуктов и услуг и создания новых коммерческих возможностей путем обмена знаниями между партнерами. В последние годы эта практика инновационной деятельности получает все большее распространение. В статье раскрываются предпосылки ее возникновения и формы реализации. Предложены общие рекомендации по государственной политике стимулирования открытых инноваций.

https://doi.org/10.17323/1995-459X.2008.1.24.29
PDF

Литература

Aat Pieter de Man (ATOS), 2007.

Baldwin R. Globalisation: the Great Unbundling(s). Contribution to the Project Globalisation Challenges for Europe and Finland organised by the Secretariat of the Economic Council. Stockholm: Economic Council of Finland, 2006.

Boosting Innovation: The Cluster Approach. Paris: OECD, 1999.

Chesbrough H. Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology. Harvard Business School Press, 2003.

Chesbrough H., Van Haverbeke W., West J. Open Innovation: Researching a New Paradigm. Oxford University Press, 2006.

De Backer K. Globalisation and Open Innovation: Draft Report on Trends and Factors in Open Innovation. Paris: OECD, 2007.

Eriksson M., Niitamo V.-P., Kulkki S. State of the Art in Utilizing Living Labs Approach to User-Centric Innovation - a European Approach. Working papers, CORELABS project, 2006. http://ami-communities.net/wiki/CORELABS.

Gassman O., Enkel E. Towards a Theory of Open Innovation: Three Core Process Archetypes. In: R&D Management Conference (Radma). Lisbon, 2004.

Gelauff G., Klomp L., Raes S., Roelandt T. (eds.) Fostering Productivity. Patterns, Determinants and Policy Implications. Elsevier, Contributions to Economic Analysis. Amsterdam/Boston, 2004.

Georghiou L. Creating an Innovative Europe. Brussels: EC, 2006.

Hart S.L., Christensen C.M. The Great Leap. Driving Innovation From the Base of the Pyramid // MIT Sloan Management Review, v. 44 (1), 2002, pp. 51-56.

Hippel Eric von. Democratizing Innovation. Cambridge, Massasuchettes: MIT Press, 2006.

Kirschbaum R. Open Innovation. In: DSM: Research & Technology Management, July August 2005.

Mulder I., Velthausz D. Experiences from two Dutch Living Labs: Freeband and Kenniswijk. In: Cunningham P., Cunningham M. Exploiting the Knowledge Economy: Issues, Applications and Case Studies. Bristol: IOP Press, 2006.

Prahalad C.K., Hart S.L. The Fortune at the Bottom of the Pyramid // Strategy Business, v. 26, 2002, pp. 2-14.

Staying Competitive in the Global Economy: Moving up the Value Chain. Paris: OECD, 2007.

The Internationalisation of Business Research. Paper for the TIP meeting, DSTI/STP/TIP(2006)11. Paris: OECD, 2006.

Лицензия Creative Commons

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.

Скачивания

Данные скачивания пока не доступны.